ZPRÁVY květen 2015
    út 5.5.2015 11:35 – ZuVla – e-ŠLaP – info
Ahoj účastníci e- ŠLaPu,
jednak znovu posílám seznam, kde v poslední kolonce je zaznamenáno, kdo zaplatil a kdo ne. Budu vybírat dnes v hospodě a na Stezce.
A hlavně druhak. Nejdřív jsme si s Jirkou s hrůzou mysleli, že ranní vlak v
6:11  (resp. vlak Kolín - Martinice jede jen o svátcích), ale naštěstí je jen zkrácen do Velkého Oseka. Takže pro vás určitě neplatí přestupovat v Kolíně, musíte jet až do Chlumce nad Cidlinou a nastupovat už do přijíždějícího vlaku. Oficiálně má vlak jen 6 stojanů na kola, žádná rezervace není možná. Podle seznamu vás je ale osm: Martinovi, Mentbergerovi,  P a B Tichých, Vlá'da R., Jarmila. A navíc teoreticky už tam někdo s kolem může být. Takže vám(důchodcům především)  dávám znovu na zvážení, jestli opravdu všichni musíte jet až ráno, poslední vlak v úterý jede ještě v 18:11, v Martinicích je v devět.
    st 6.5.2015 0:13 – StDu – dnešní sympatická hospůdka
Dobrý večer,
   kde jste všichni byli, minule prý jste se ani nemohli usadit, Pod Smetankou znám na Štědrý den s Nohybem, chodíme tam na Kubu, ve středu tam léta hraje Sedmička, asi dvakrát jsem tam s nimi byla, obsluha rychlá, vstřícná, dokonce odpoledne volala šéfovi, zda  platí, že dojdeme, okny voněl bez a střemcha …vím, že do toho nemám co mluvit, sama moc nechodím, ale jen mi přišlo líto, že někdo domluvil, zajistil …dobrou noc.
    st 6.5.2015 11:18 – ZuVla – Ad Smetanka 5.5.
Ahoj všichni,
jak už Stáňa psala, seděli jsme včera na Smetance pod otevřeným okny, nasávali čerstvý jarní vzduch a já se těšila přízni třinácti mužů. Ano, bylo nás přesně čtrnáct, když dorazily Stáňa a Lenka z koncertu a zkazily mi mou výlučnost. Už jsme chtěli podlehnout nekuřácké lobby a zase se stěhovat, ale náš hospodský investigativec ZSV, který se vydal rekognoskovat Karla IV. v Neklance ve 22:22 hlásil, že u Karla v salónku je ze sousední místnosti zahulíno daleko víc. A tak se po Stezce v úterý 19.
května opět sejdeme na Smetance. Tam, co jsme seděli minule a včera, bude hrát tradiční jazz, neb je tam piáno. Takže my budeme dlít vlevo od výčepu, kde je nekuřácká místnost. A my ženy při markýrovaném chození na záchod budeme moci posluchat Hello Dolly.
Už příští středu 13. května je Noc literatury, tentokrát v Dejvicích a Bubenči. První čtení začíná v 18 hodin a my jsme s Lenkou vybraly direktivně i sraz - protiletecký kryt, který se ukrývá v útrobách Dejvického nádraží. A protože Dejvická nádražka má hezkou zahrádku s kaštany (už tam jednou letní hospoda byla), mohli bychom se tam sejít třeba už před půl šestou na jednom startovacím. Co vy na to, literární dámy?
Hned další den ve čtvrtek 14. 5. jedeme na Předstezku. Doufám, že všichni, co se přihlásili do ubytovny Filippi v Ždírci na Doubravkou a hlavně na krkovici a stejk do Džekova ranče, si to nerozmysleli. V pivovaru nás očekávají v půl osmé a budou nás hostit do 11. Pak už nás od pátku čeká Stezka na Vrchovině v Řece. Mí Stezkaři mi rozumějí.
Alena H. se zahalila do londýnské mlhy, ale jen co se vrátí, tak nám odhalí, že se hned na pondělí 18. 5. po Stezce chystá vernisáž.
V úterý 19.5. je Smetanka s jazzem.
A další úterý 26. května je už 20. literární výlet, tentokrát s Franzem Werfelem, manželem Almy Mahlerové, která dokázala oblbnout skladatele, malíře, architekta a výše zmíněného básníka a všechny je přežít (viz
pozvánka)
V červnu nás čeká Milíčeves, Petřín a Anenská Studánka.
A pak přijde červenec a Cykločundr v Milavách u Písku. Zatím se mi přihlásilo 11 lidí, takže mi vychází, že jednu chatičku z pěti objednaných zruším. Nebo snad přeci jen chce ještě někdo jet?
Letní cykločundr
Kdy: Pátek 3. 7. – pondělí 6. 7. (tři dni, žádná dovolená)
Kde:  Tam co vloni. Kdo si nemůže vzpomenout, byli jsme v Milavách u Písku (www.milavy.cz). A protože jsme se ani nedostali do Písku a navíc se nám na terásce u polotmavého Klostermanna  líbilo, tak si pobyt zopákneme.
Chatičky jsou po čtyřech (2x dvě palandy). Za chatku a noc se platí 440 Kč + odebraná energie. Tak se hlaste, zatím jsem zamluvila 5 chatiček. Zájemci: Vlachovi 2x, Alena Pod., Naďa, JaVor, Marta J., Hořejší 2x, Kestřa, JaBar, Stáňa
    st 6.5.2015 16:58 – LuČa – Těžká otázka
Při touláni po okolí jsme s Věrou čistě náhodně "kontaktovali" jednoho našeho čtrnáctkového společného známého… Jak uvidíte, používá maskování a mimikry, těžko se dá identifikovat…. Má se ale dobře, intenzivně čte detektivní literaturu a dámy pozor!! Před nedávnem absolvoval taneční kurzy pro pokročilé, takže neustrnul a nezahálí, stale trénuje…. Kdo ho na fotce pozná do 5 sec, ať si napíše "za jedna"!!!
    st 6.5.2015 18:22 – JiVl – odjezd na malou stezku ve čtvrtek
Ahoj,
   v pondělí dopoledne (!!) budu objednávat jízdenku na čtvrtek 14. května, odjezd 15.51 z Praha-hlavní rychlíkem Sázava, příjezd do Ždírce 18.41.
Napište, kdo bude chtít společnou jízdenku (je výrazná sleva a k tomu místenka zdarma).
Podle nových pravidel Českých drah se společná jízdenka pro více než 5 osob musí objednat 72 hodin předem.
    pá 8.5.2015 8:53 – LeJa – Pomník generálovi
Hola, přeposílám, byl jsem tam při odhalení, a asi jsem nebyl sám, kdo nechápal. Tohle by mohl být pomník čehokoliv.  Jinak ale Slavnosti svobody byly pěkné, vo tom žádná. Na webu jsou fotky a další.  Ta cena za něco takového je neuvěřitelná. To se mají plzeňští "konšelé" čím chlubit!!!
    so 9.5.2015 20:50 – PeKo – Plus, radši mínus
Ahoj,
     obracím se na lidi, kteří mají taky alba Picasa a mám dotaz:
     Totiž když jsem nedávno po delší době tvořil soubor Picasa (TURAS - Jarní křivoklát), zjistil jsem, že se moje alba odmítají otvírat.
Dočetl jsem se na internetu, že alba Picasa už vycházej z módy a začíná frčet google+. Tam že budou stará alba taky. Myslel jsem, že je příčina neotvírání v tomto, tak jsem se tedy přihlásil na google+ (pozoruhodné, našel jsem tam už vyplněné svoje údaje, systém jako by na mě čekal).
      Alba se obnovila, daj se otvírat a to ve dvojí podobě. Jednak to nové plus (jak posílá Provázek), objeví se žlutý rámeček: Kliknutím sem se vrátíte do Webových alb Picasa – klikneme a jsme ve starých důvěrně známých albech, jenom s těmi bych chtěl pracovat a hlavně posílat, protože jenom tam jsou zřetelné popisy (někdy velmi důležité viz Burgundsko nebo poměrně nedávné Kočky).
     Jak to udělat, aby se otvíral rovnou picasaweb.google? Právě tam jsou popisky a jiné (např. "foto Miloš Neuman") a nelze předpokládat, že každý bude klikat sem. Jako příklad posílám soubor, kde právě na tom záleží snad nejvíc, aby se hned objevila původní podoba a ne nějaké zmatené plus. A jste muzikanti, jistě oceníte téma...
     Případně můžete dát námět, jak se zbavit onoho nešťastného plus vůbec, ovšem při zachování souborů.
Dík
    ne 10.5.2015 21:14 – AlHo – výstava
Ahoj všichni,
protože Zuzana má vždy pravdu a ví skoro všechno, tak mohu po návratu z londýnské mlhy potvrdit, že vás srdečně zvu na výstavu, která začíná v pondělí 18.5. v 18 hodin v Galerii 9 ve staré vysočanské radnici (na stanici metra Vysočany). Budu vystavovat se čtyřmi bývalými kolegy, jejichž díla již vytrvalí návštěvníci výstav Tvůrčí skupiny dobře znají. V příloze posílám pozvánku.
Těším se na vás.
    ne 10.5.2015 23:56 – JaVor – plus, radši mínus
Ahoj Petře,
měl si se zeptat dříve, než jsi klikli na Google+, jako to udělal Miloš. Byla bych ti doporučila, aby si zůstal u staré verze, dokud to jen půjde. Teď už s tím bohužel nic nenaděláš.
    po 11.5.2015 8:37 – MiNo – plus, radši mínus
Ahoj Petře (a ostatní), změna v albech Picasa mě také štve. Má to i  další problém - nemožnost omezení veřejného přístupu. Nechce se mi dávat fotky z akcí ke sledování a prohlížení komukoliv. Už jsem o tom mluvil s Karlem Provázkem. Zatím jsem přerušil veškeré publikování fotek.  Jak to bude dále, jsem se ještě nerozhodl. Možná  provozování webových alb zcela skončím. Už se mi stalo, že mě překvapil skoro cizí člověk podrobnou znalostí mých soukromých aktivit (akci T14, TAK, apod.).  Tento způsob slídění nehodlám podporovat. Na Stezce to probereme.
    po 11.5.2015 10:04 – KaPr – plus, radši mínus
Ahoj, já s tím také zápasím. Dokonce jsem se snažil oddělit rodinné a trasovní akce a nevymyslel jsem nic jiného, než že jsem si na googlu založil druhou adresu a jedny fotky ukládám na jednu adresu a druhé na druhou. Připadá mi to jako pěkná zhůvěřilost, ale nenapadlo mě nic jiného. A to samozřejmě vůbec neřeší problém s přístupem cizích lidí.
    po 11.5.2015 22:47 – KaKu – Rozcvička na DD – Plzeň
Ahoj všichni, o víkendu jsem se stavil v Plzni, a mohu zodpovědně prohlásit, že taková návštěva stojí za to. Plzeň byla vybrána jako Evropské hlavní město kultury 2015, a z toho důvodu se tam rozjela šňůra zajímavých akcí, která se potáhne celým rokem.
Přišel, viděl a nafotil jsem dvě výstavy prezentující dílo Jiřího Trnky ze dvou pohledů. Ateliér byl úžasný, Zahrada zase potěšila děti.
Ale dost vykecávání, tady je odkaz na fotky z obou výstav a ještě trochu okolo.
    út 12.5.2015 10:17 – JiVl – odjezd na malou stezku ve čtvrtek
Je nás jedenáct: Naďa, Radek, Nataša, Milena T, Mirek T, Pavel T, Zdeněk T, Soňa V, Jiří V, Zuzana V, Jana V. Rychlík 987 Sázava do Brna, odjezd Praha - hlavní 14. 5. v 15.51, vůz 367 - pátý ze šesti, místa 91-96, 101, 103-106 (na konci vozu).
    út 12.5.2015 22:52 – JaVor – Stezka – informace a pokyny
47. Stezka Čtrnáctky, Žďárské Vrchy 14. – 17. 5. 2015
kemp Moře u rybníka Řeka - http://www.morerybnikreka.cz
     Celou Stezku připravuji já – JaVor (602136839), případné dotazy tedy směrujte na mě, nikoli na našeho nejmilejšího šéfa Vláďu. Čtvrteční, předstezkový den ve Ždírci nad Doubravou zajišťují Vlaši.
 Doprava
  Čt 14. května – Rychlík 987 Sázava do Brna, odjezd Praha Hlavní nádraží, odjezd v 15:51; vůz 367 (pátý ze šesti), místa 91-96, 101, 103-106 (na konci vozu). Jízdenku pro 11 borců koupil Jirka Vlach.
  Pá 15. května – autobus 840319 R Praha Florenc – Bystřice n. Pernštejnem s výstupem v Krucemburku, odkud do kempu 2 km. Autobus odjíždí z Florence v 16:55 hodin. Jízdenky si zajišťujete individuálně.
Nebo je možné jet vlakem do Ždírce nad Doubravou (např. z hl. n. v 14:42 s přestupem v Pardubicích), odkud je to do kempu pěšky 5 km po žluté značce.
 Ubytování
  Spát budeme dle přiloženého rozpisu v povlečených postelích. Rozpis má k dispozici i paní vedoucí v kempu. Máte-li někdo s umístěním zásadní problém, je možná změna pouze po domluvě s případným výměníkem.
  Letní zařízení má letní deky, je-li někdo zimomřivý, nechť přibalí sobě jégrovky nebo spacák.
 Placení
  Každý bude platit při příchodu do kempu nebo v průběhu pátečního večera přímo paní vedoucí, nebo jí pověřené osobě. Připomínám ceny: kajuta 130 Kč/noc, chata či srub 160 Kč/noc, pokoj v domě 180 Kč/noc, vše včetně poplatku za dýchání. Polopenze 180 Kč/noc. Auto 50 Kč/noc. Psi zdarma. Sprchy jsou na automat na mince, teplá voda celý den.
 Jídlo
  Objednávku nakonec učinili téměř všichni – úžasné – díky, Na výběr byly tři druhy snídaně i večeře. Nebudu znovu vypisovat, co bude k jídlu, vše je v příloze. Seznam bude také vyvěšený v kempu.
  Snad opravdu nebude problém s prohozením sladkého o nedělní snídani – domácí jablečný štrůdl za bublaninu (bublanina je jako moučník k večeři), omlouvám se, že jsem prohodila. Zeleninový salát k večeři je za příplatek 30 Kč.
  V pátek bude večeře podávána tak, jak kdo přijde. Bude nás sedmdesát. Abychom se v klidu a pohodlí najedli, budou všechna jídla vydávána postupně (na etapy). Kdo bude po jídle, nechť tedy přenechá místo hladovým. A po jídlech se již budeme mačkat tělo na tělo.
V sezóně točí Rychtáře 11°, 12° a kvasnicový ležák; Chotěboř – Originál, Premium a Černé Premium. Nevím ovšem, která piva budou připravena pro nás. Dále jsem žádala kvalitní bílé i červené víno, griotku, fernet a nějaké pochutiny.
 Případný oheň
  Je nám na sobotu nabídnuta možnost táborového ohně. Pokud si budeme oheň přát, rádi nám všechno připraví – hranici na celovečerní táborák (k dispozici cca 1 m3 dřeva; část dřeva je naskládaná do hranice a připravená jen k podpalu, zbytek je pak na přikládání). K ohništi dále přistaví židle a lavice na sezení + stolek na odkládání věcí a poskytnou přenosnou pípu s obsluhou. Za tento komfort si účtují 2500,- Kč + vypité sudy.
  Jinak samozřejmě máme možnost dojít si do lesa, nanosit klacky a udělat si ohýnek sami, bez obsluhy a zdarma.
Promyslete tedy tuto možnost, v sobotu u snídaně rozhodneme. V případě připraveného táboráku každý účastník Stezky doplatí 40 Kč.
 Počasí (předpověď z 12. 5. 20:14)
Pátek: oblačno, od 14 h polojasno, 8 – 16 °C; sobota: jasno, od 14 h polojasno, 9 – 18 °C; neděle: ráno přeháňky, od 8 h jasno, od 14 h polojasno, 9 – 13 °C.
 Ne 17. května odjezdy do Prahy například:
Krucemburk (bus) 8:39 – Pardubice (vlak) – Praha 11:18; Krucemburk (bus) 12:12 – Žďár nad Sázavou (vlak) – Praha 15:58;
Ždírec nad Doubravou cukrárna (bus z Poličky) 13:33 – Praha 15:50; Ždírec (vlak) 14:45 – Pardubice – Praha 17:44; Ždírec (vlak) 15:21 – Havlbrod – Praha 17:58;
Chotěboř (bus z Poličky) 13:50 – Praha 15:50; Chotěboř (vlak) 14:33 – Pardubice – Praha 17:44; Chotěboř (bus) 15:05 – Jihlava – Praha 17:55;
Hlinsko (bus) 13:20 – Praha 15:50; Hlinsko (vlak) 15:01 – Pardubice – Praha 17:44; Hlinsko (vlak) 16:16 – Pardubice – Praha 19:15;
Škrdlovice (bus) 15:47 – Žďár n/S (vlak) – Praha 18:58;
Havlíčkova Borová, Železné Horky, rozcestí (bus 17:02 – Přibyslav (vlak) – Praha 18:58.
     Na stránkách http://ctrnactka.net je k dispozici pozvánka na Stezku, kterou již tradičně vytvořil Bubu. Kdo máte možnost, vytiskněte si ji, letos moc výtisků nebude, bezplatný zdroj tisku totiž vyschl.
     TAK snad jsem vypsala vše důležité. Znovu připomínám, případné dotazy směřujte pouze na mě, resp. na Zuzanu a na Stezce ahoj
    st 13.5.2015 11:59 – JiSou – Stezka – informace a pokyny
Ahoj, nechystá se někdo jet v pátek do Ždírce vlakem?  Např v 9.51 hod.  přes Havl. Brod ?  Ze Ždírce pak jede autobus do Krucemburku a Starého Ranska ve 12.35.  Pak už je to kousek pěšky.
    čt 14.5.2015 0:38 – HoDuš – Motorest v Bílku, cca 150 m od žel. zastávky směrem k Chotěboři
Doporučuji v obci Bílek nevynechat při silnici od železniční zastávky a přejezdu po silnici cca 150 m směrem k Chotěboři na pravé straně Motorest a pension Bílek. Výborná kuchyně (3x z vlastní zkušenosti), zajímavý interiér, různé výstavy fotografií nebo obrazů. http://www.stezky-dedictvi.cz/restaurace/35-bilek/
    čt 14.5.2015 9:53 – ZuVla – odjezd na malou stezku ve čtvrtek
Ahoj, lístky už máme koupeny, tak co s načatým odpolednem? Můžeme se sejít po třetí ve Ferdinandě na jedno pivo a pak společně odkráčet k vagónu, který si stejně nikdo kromě Jirky nepamatuje. Ferdinanda je hospoda na rohu Opletalky a Politických vězňů - chodíme vždy do patra.
    čt 14.5.2015 11:52 – JaVor – Stezka – kultura
Ahoj, v sobotu pro nás bude od 10:00 hodin mimořádně otevřena pamětní síň Jana Zrzavého v Krucemburku - 2 km od noclehu (2× mírný kopeček). Normálně mají otevřeno až od 1. června. Tak věřím, že se alespoň 14 lidí půjde podívat. HoDuš děkuji za tip.
    ne 17.5.2015 21:38 – AlHo – výstavy
Přátelé, protože kultury není nikdy dost a dvě výstavy jsou lepší než jedna, tak vám připomínám zítřejší vernisáž výstavy QUATTROM +1 v 18 hodin v Galerii 9 ve staré vysočanské radnici, Sokolovská 324 na stanici metra Vysočanská (linka B). Pozvánku jsem vám už před časem poslala.
A současně vás zvu na výstavu, kterou pořádá naše Tvůrčí skupina společně s podobným uskupením z italského Orvieta. Vernisáž bude ve středu 20.5. od 17 hodin ve výstavních prostorách ABF na Václavském náměstí. Více podrobností je uvedeno v přiložené pozvánce.
    po 18.5.2015 0:35  - MaLö – Stezka
Ahojky všem a velikáááánské Dík za nádhernou slunnou STEZKU, hlavně Janě V. a Vláďovi, muzikantům, národním hereckým umělcům a umělkyním  a té, co až se její jméno stane květdm, včelka si dobroty vysaje BZZZZ.
Já osobně i skororannímu Mololiérovi (bratranec italského gondoliéra)  M.T.hudebně  doprováźející divoký závěrečný taneční rej laděnéný lehce NA MOL
potichoučku zdravím
    po 18.5.2015 9:32 – šéf – zítřejší slezina a dozvuk stezkové hry
Ahoj všem,
Mám těsně před výjezdem směr Prešpurk dvě věci:
1. zítra bude další pravidelná hospoda a bude poslední v první polovině tohoto roku, která by měla být "pod střechou".
Jak už psala Zuzana, tak jsme se minule dohodli, že bude opět Pod Smetankou (i když se tam některým předminule nelíbilo). Ale připomínám, že zítra budeme (vlastně budete) sedět v nekuřácké části (vlevo od výčepu). V té pravé, kde jsme seděli bude hudba (a určitě bude slyšet i do nekuřácké části) a předpokládám, že kvůli muzikantům se v kuřácké části bude i kouřit méně). Takže určitě není důvod, proč nepřijít na Kácov. K účasti obecně, bylo by fajn, aby se pokud možno chodilo pravidelně, protože, když jsou velké výkyvy v účasti, tak já mám potom dost špatnou výchozí pozici při zamlouvání/objednávání míst (to se ukázalo zrovna posledně). Ale ono to vlastně plně platí i pro jiné akce a jiné organizátory.
2. ad Radůz a Mahulena. Jsem, vlastně všichni zainteresovaní jsme rádi, že se vám to líbilo. K tomu bych měl dvě doplnění - celé to zorganizovala a zrežírovala Ivana Černohorská (to tam možná trochu zapadlo), ale pak hlavně doplnění: autorem hry není nikdo z nás, ale pan Josef Gregor, známý to Ivany a Miloše N. Miloš vám také pošle pár údajů o něm. Od stejného autora už jsme jednu hru hráli - bylo to na oslavě kulatin před několika lety v Kutné Hoře, vzpomínáte? (já jen tiše doufám, že jsem mu to svými úvodními kecy o Juliovi Zeyerovi a Karolíně Světlé moc nezkazil).
Příjemné jarní dny, jo a hlašte se na Pantakovky !
    po 18.5.2015 14:01 – ZuVla – Expedice e-ŠLaP
Ahoj členové expedice e-ŠLaP,
Stezka (parádní)  je zapomenuta, teď už se můžeme věnovat expedici.
Posílám tři přílohy, přesně podle pořadí důležitosti. V první příloze je momentálně nejdůležitější první sloupec za jménem účastníků, tedy těch, co jedou z Jilemnice. Zatím mi vychází, že kritické úzké hrdlo šest kol ve vlaku z Chlumce do Martinic jsme zvládli - 6 lidí jede v úterý ráno v 8:11 (vedoucí skupiny Jirka), čtyři v úterý odpoledne v 16:11 (to zřejmě budu já), čtyři vlakem ve středu ráno v 6:11 (za šéfa jmenuji šéfa) a další čtyři pojedou ve středu ráno autem. Zatím je nejasný úterní odjezd Mirka
T. (kdy?) a to, zda jede JaVor.
V druhé příloze je Jirkův popis cesty po dnech. Ten si určitě vytiskněte a účastníci, kteří vědí, že pořád něco ztrácejí, raději rovnou 2x. Je dost dobře možné, že v průběhu expedice mě přestane bavit zodpovídat další a další dotazy a začnu odpovídat: Podívejte se do itineráře, tam to všechno je.
A poslední je KPČ během cesty. Když si ho vytisknete, budete si moct před spaním číst, co vás následujícího dne čeká.
P.S. Kdo nemá, ale opravdu nemá tiskárnu, mohu na vyžádání materiály vytisknout.
    út 19.5.2015 9:23 – JiVl – Expedice e-ŠLaP
Úterní odjezd má dvě varianty.
B -  vlakem v 8.11 přímo do Trutnova, odtud po vlastní ose 50 km kopcovitým Podkrkonoším do Jilemnice
A -  vlakem ve 12.11 s přestupem v Chlumci n. Cidlinou, v Martinicích ve 14.55.
Kopce nás čekají ve středu, takže doporučuji variantu A s poledním odjezdem.
    út 19.5.2015 16:19 – JaVor – Film
Ahoj, film je na stránkách - http://ctrnactka.net, album bude brzy
LLxl5radBW88PjsCWr5w7uSQ

út 19.5.2015 22:41 – JiJi – vlaky, tratě, nádraží, systém, rekordy z kolejí, odkazy...
Informačně velmi bohatý web o vlacích atd. Takže zdaleka ne jen všechna česká nádraží...http://vlak.wz.cz/fotogalerie_nb.html#ceska_republika
    st 20.5.2015 9:49 – MiMa – Včerejší hospoda
Hoj tam bylo veselo.
Lenka si přivedla kolegu z maturitní komise, který to tam prý pěkně kosí.
    st 20.5.2015 12:39 – ZuVla – Ad Smetanka 19.5. a Stezka
Ahoj všichni,
jak už psal a prezentoval Michal, včera byla hospoda parádní. Sice po Stezce a pondělní Alenině vernisáži ve vysočanské radnici vypadala účast na početní fiasko, neboť v následné první letošní zahradní restauraci U Pecků (každá maximálně jedno velké pivo!!!) se účastnice zaříkávaly, že dva večery po sobě pít prostě nevydrží. Ale nakonec se nás sešlo Pod Smetankou (počet kontrolován šéfem až z Prešpurku) 14 + 1 Stáňa. Namačkali jsme se k jednomu stolu a konečně jsme si mohli popovídat všichni dohromady. Semleli jsme nácvik, Radůze, kam se poděla zelená, odjezdy vlaků, Portugalsko, maturity, e-ŠLaP, táborák s hasičskou asistencí, prostě všechno, co jsme si nestačili říct na Stezce. Tísnili jsme se mezi porcelánem, protože v naší místnosti se hrál jazz. A ne ledajaký. Stáňa samozřejmě znala klavír, kytaru, kontrabas, klarinet i zpěvačku - samý profesor či symfonik, kteří před Rudolfinem dali přednost Smetance.
Scházejí se každý měsíc, takže Stáně řeknou, kdy budou hrát příště. A my si pak zarezervujeme stůl hned vedle v místnosti, abychom nemuseli my ani naši muži neustále předstírat, že chodíme na dámské záchodky.
Co říct ke Stezce? Byla skvělá. A teď trochu šířeji, ale jen trochu, abyste dočetli až do konce. Předstezku jsme po spanilé jízdě vlakem se všemi zakázanými požitky zahájili v Džekově ranči ve Ždírci. Pivovar bez televize neměl chybu. Vždy když mobil hlásil nepříznivý stav, spojilo se dvacet párů rukou a silou vůle dotlačilo puk do finské branky. Ráno jsme podle plánu odjeli vlakem a dobyli stečí údolí Doubravy z obou stran. V údolí jsme otevřeli soukromou chatku i zavřenou chatu Doubravku a v Chotěboři se do záhradky hospody u Pešků dostali lstí zezadu. Naše české dráhy jsou neobvykle pružné. Ráno jsme ještě jeli do Bílku ve dvanácti na tři lístky a odpoledne už fungovala stará dobrá společná jízdenka. A čekalo nás ještě jedno překvapení, když jsme dorazili k rybníku Řeka. Bylo to totiž moře! Při pohledu od kajut stoprocentně. Když všech sedmdesát lidí zkonzumovalo své objednané A/C či B/E, mohlo se konečně začít po desáté hrát.
A co si budeme pamatovat ze sobotního výletu? Zrzavý v Krucemburku, zmenšující se sloní uši ve Vojnově Městci a školu v Radostíně. Jenže pak jsme se rozprchli po všech různých televizích, a tak roztříštěné fandění už proti Kanadě nefungovalo. Zoufalé čekání na grilovaný hermelín zmutovalo po deváté hodině  na zoufalé čekání na Radůze. Když jsem i já pochopila, že nebudu vystavena na vyvýšeném pódiu, které mi naštěstí zasedl průvodce dějem ZSV, a ani že nebudu vtipně vtažena do hry, coby Radůz nebo nedej bože ježibaba s velkým hladem, užívala jsem si ohromně verše, úžasné herecké výkony, nezapomenutelné kostýmy, i nápovědu - jak ti všichni namačkaní dokola. A znovu si užívám teď u monitoru v práci, kdy i kolegové z mého hýkání pochopili,  že se zrovna nevěnuji optimalizaci svých programů. Velké díky za bahenní lázně - jen co najdeme s Radůzem volný víkend, budeme referovat. A pak už se hrálo - všichni mí oblíbení hudebníci hráli jak o život a tancovalo se v baru i na mole, když jsme byli v půl třetí vyhoštěni přes palubu.
Je totiž neděle a mám dost času - už dávno neplatí. Hned po snídani a během pohodového hraní na verandě, začaly tlouct na dveře aut neodbytné povinnosti. A tak prapor Stezky a láhev od zelené třímala (a spolu s ní osm souvěrců) jen čerstvá členka stále se rozrůstajícho klubu, která vyrazila pěšky!!! do Hlinska. Byli jsme všichni odměněni výhledy, třetím pivovarem za víkend a překvapivým malebným Betlémem. Ať žije Stezka, ať žije slovutná trasa Čtrnáct! Tleskám!
Příští týden bude ve znamení e-ŠLaPu - expedice od pramenů Labe přes lázně Poděbrady až do Prahy. Držte nám palce, ať při stoupání na Vrbatovku bídně nezahyneme jako Hanč s Vrbatou.
Když nejde nekuřák k hoře Smetance, doufám, že dojde na dvorek do Karlína. Příští hospodu v úterý 2. června po dohodě se šéfem už uděláme venku, ale budeme si krýt záda. Restaurace U Karlínského přístavu
(http://www.evergreenrestaurant.cz/index8.htm) má zahrádku na dvorku, ale když bude stát počasí za starou belu, má vevnitř tolik míst, že se určitě vejdeme. Každopádně to znamená, že letní hospody začínají zásadně už  v šest (18:00), protože ve 21:45 nás už začnou ze všech zahrádek vyhazovat.
Následující víkend 5. 6. - 7. 6. je jubilejní Čtrnáctá Milíčeves - na kole i pěšky. Už jste se Milošovi nebo Blance přihlásili?
Všichni tvrdí, že o Posedlostní vycházce nic nevědí, tak teď jim tímhle odstavcem budu mlátit o hlavu. Víkend uprostřed týdne aneb Všichni na Petřín!!! začíná ve středu 10. června na Pohořelci na zahrádce pobočky MKP (asi nejen pro Miloše zkratka Městské knihovny Praha). Zahrádka se skrývá za nenápadnou brankou v místech, kde náměstí přechází v Loretánskou  ulici. Prostě až půjdete od tramvaje 22 směrem k Hradu, čumte vlevo.
Sejdeme se v 16, ostrý start v 16:14. Věřte mi, tak časný odchod není nějaká moje libůstka, ale poznaná nutnost. A taky si vezměte startovní pivo či pití na cestu. Na Petřín se budeme v podstatě prodírat Saharou.
Zároveň od 19 hodin nás zve Jarda Pařízek na Modré synkopy do Michnova paláce (viz příloha). Protože Petřín tentokrát opravdu znamená Petřín, dá se téměř stihnout obé.
Anenská Studánka je stejně jako Pantakovky o víkendu 19. - 21. června. Honza i Zuzana jistě ocení, když jim prozradíme, pro co naše srdce bije.
Myslela jsem, že mi věnované bahenní lázně nahradí lázně v Uhrách. Ale není tomu tak. Katalin i s manželem s námi počítají, a tak Uherské lázně se budou konat na dosud neznámém místě v Uhrách od soboty 14. 11. do úterý 17. 11. Po vernisáži a Smetance už mám 31 zájemců, tak s přihlášením neváhejte.
Uff, to už je dneska všechno.
    Uherské lázně budou!!! a s Katalin so 14. 11. –  út 17. 11. 2015
Účastníci: Jirka Vlach, Zuzana Vlachová, Naďa Halašková, Marta Jelínková, Milena Tichá, Petr Draský, Jirka Souček, Lenka Hnízdilová, Zdeněk Větrovec,  Milada Větrovcová,  Ivana Provázková,  Karel Provázek,  Vráťa Peřina,  Vlasta Peřinová,  Jana Mentbergerová,  Jan Mentberger,  Bohouš Sosna,  Lída Mašlániová,  Milena Dosoudilová,  Vlasta Seifertová,  Lenka Čechová,  Mirek Čech,  Lída Koulová,  Jirka Papež,  Kateřina Nečasová,  Petr Kopp,  Pavlína Adamcová,  Stáňa Dufková,  Nataša Roithová,  Vláďa Roith,  Jarda Pařízek,  Loreta Pařízková,  Alla ?
Náhradníci: Ida, kamarádka Marty, Durdíkovi 2x od Stáni
    st 20.5.2015 22:34 – ZuBr – Anenka 2015
Milí přátelé, za měsíc (19.-21.6.) Anenka volá hola hola. Přijeďte, pěší i cyklistická frakce! Budeme se na všechny těšit! Program bude bez výrazných změn, cyklistika prakticky po rovině, posezení, popití, potančení ve stodole, obě večeře v místě, obědy zajištěny cestou. Pivo, víno, čaj, kávičky... Nějaké dotazy?
Podejte prosím zprávičku o účasti, případně o zájmu o spaní pod střechou.
Ahojda, užívejme si krásné dny s kamarády ve zdraví a pohodě.
    čt 21.5.2015 10:56 – JiKo – Anenka 2015
Ahoj vespolek, Vloni jsem koupil med od včelaře v České Třebové. Cestou do Studánky jsem v Rybníku za Č.T. míjel velkou zahradu s úly a domluvil se. V neděli jsem se pro med zastavil. Na sklenicích s medem má včelař Ladislav Barvínek nálepku svazu včelařů s adresou. Napsal jsem mu. Takže je možné koupit med květový za 120 Kč,  pastový za 130 Kč.
Pan Barvínek bývá u včel v Rybníku i ve své truhlářské firmě doma v Č.T. Pokud by byl zájem, zkusil bych zkoordinovat nákupy. Nejlépe asi v neděli v Č.T. Napište mi, o kolik kilových sklenic máte zájem a zda v neděli odpoledne v C.T., případně, pokud to nevyhovuje, v pátek v Rybníku.
    čt 21.5.2015 17:01 – StDu – televize Barrandov, Na Cibulce, Judita
Ahoj,ahoj, na Stezce jsem zaslechla, že jak jsem vám posílala zprávu, že Judita bude v televizi v ten určitý den, že to nebylo, zavolala jsem Aleši Cibulkovi a on mi sdělil, že vysílání s Juditou bude v úterý 26. 5. ve 20.10 h, a pak v sobotu 30.5. ve 22 hodin.
    pá 22.5.2015 13:41 – ZuVla – Poslední pokyny k e-Šlapu
Ahoj e-ŠLaPané,
poslední pokyny před expedicí.V úterý spíme v sokolovně a zároveň ubytovně v Jilemnici na Tyršově náměstí, večeři máme zamluvenou v Šaldově statku pod Zvědavou uličkou asi 100 metrů od ubytovny. Středeční frakce: až dojedete od Martinic, jeďte podle přiložené mapy do Jilemnice (dá se tam dojet také vlakem, ale nestojí to zato). Na prvním kruháku v Jilemnici se dejte doleva. Na kopečku je autobusák, kde by měl být přistaven náš autobus.
Pro všechny: vezměte si SPÍNACÍ ŠPENDLÍKY, protože bez cedulky by to nebyla expedice.
Až budete přemýšlet, jestli si máte vzít rukace a kulicha, podívejte se na předpověď na středu a uvědomte si, že budeme ve výšce 1400 metrů nad mořem v blízkosti Hanče. A nedoufejte, že vám pak nějaký Vrbata půjčí bundu.
    po 25.5.2015 22:42 – MiMa – Poslední pokyny k e-Šlapu
Vážení, když jsem si dnes přečetl itinerář cesty a uviděl kilometry jako 70, 84 a TAK podobně a ještě jsem letos na kole neseděl, TAK mě jímá bolestná představa.
    po 25.5.2015 22:58 – MiNo – dozvuk stezkové hry
Ahoj, zdravím a posílám "dozvuk stezkové hry".
     Jak bylo řečeno, svěží dílko, které jsme vám předvedli, se jmenuje Vzhůru cestou kamenitou za nevěstou znamenitou aneb zoufalé čekání.
     Autorem této hry je Josef Gregor řečený Jogrs.  S Pepou Gregorem se znám již od začátku osmdesátých let. Ivče se s ním potkala ještě o něco dříve.
Jogrs je osobnost vpravdě "renesančního záběru" a nevšedních schopností a talentu. Kromě toho, že v Energoprojektu velmi úspěšně projektoval potrubní systémy jaderných i mnoha klasických elektráren,  napsal řadu dramatických kusů, básní, písní a všemožných (chytrých) ptákovin. Je rovněž  zakladatelem, ideologem a hlavním šéfem -  nezmaršálem Harcovníků nebo tedy přesněji řečeno Druhého pravidelného harcovnického sboru tzv. Jogrsova.
Koho by zajímali Harcovníci trochu více, může si o historii a současnosti tohoto stále fungujícího sdružení přečíst na http://www.harcovnik.cz/kdo-jsou-harcovnici nebo http://harcovnici.cz/wordpress/jogrsovi-harcovnici/
     Harcovnickými tábory, které rozhodně nebyly tábory pionýrskými (na ně jsme syčeli), za několik desítek let prošly tisíce dětí a následně i jejich dětí.
Jedním z nich byl i Ruda Merkner (http://cs.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Merkner), který je autorem scénáře populárního televizního seriálu Vyprávěj. Do něj vložil i harcovníky. Proto některým z vás byl tento pojem již povědomý.
     Pro tábory vznikaly i Jogrsovy divadelní hry - jak ta letošní, tak ona, kterou jsme nacvičili při příležitosti velké společné oslavy v Kutné hoře v roce 2009.
     Dále jsme při všech oslavách, významných příležitostech a někdy jen tak, protože ho něco napadlo, slyšeli výsledky jeho básnického talentu. Básní jsou snad stovky. Nějaké ukázky jsem přiložil.
V textu Sbohem armádo je něco jako jeho životní vyznání: "Veršování a tábory byla moje soukromá štěstíčka".
     Jen prosím - jsou to autorská díla. Nepožívejte je nikde jinde I to se už bohužel stalo.
     Nakonec přikládám tvorbu zcela čerstvou - soubor gregoráci 50. Je to trochu osobní a rodinné, ale doufám, že tento dojemný text můžu poslat takto do světa. Pro svoji manželku Pepa napsal poděkování k zlaté svatbě - je úchvatné.
S trochou závisti musím konstatovat, že něco takového nikdo z nás obyčejných smrtelníků nedokáže.
    po 25.5.2015 23:24 – NaRo – Poslední pokyny k e-Šlapu
Sice jsem už na kole letos cca 7 krát 14 km seděla, ale kromě vzdáleností zvolených našimi veliteli mne dnes zcela zdecimovalo balení na (podle předpovědi počasí) teploty od nějakých osmi stupňů ve středu (zlatých 14) do možných letních až 25 stupňů v Polabí v neděli (holt jsem tam přihodila i kraťasy). Na čtvrtek ráno vyhrožují přízemními mrazíky, ty se tedy ve Vrchlabí jistě povedou. Zuzano, možná budeme stávkovat :-). Skoro závidím našemu šéfovi tu Bratislavu a čtvrteční dojezd do báječných 14ti stupňů. Beru si příklad z Cimrmana a jdu se předehřát do pelechu.
    út 26.5.2015 8:20 – ZuVla – Poslední pokyny k e-Šlapu
Ahoj, a co pořád děláš v  tom důchodu? Proč někdy místo bazénu nebo sauny nejedeš někdy na kole?
    út 26.5.2015 17:00 – UvČe – Radůz a Mahulena – malá Stezka
Ahoj, k Milošovu pěknému povídání o Jogrsovi posílám jeho reakci na video z našeho představení:
Ahoj Ivanko, až dnes jsem se dostal k počítači a byl jsem z toho paf! Jsi borec! Sehrát mou ptákovinu z vysokohorského terénu na pár metrech čtverečních, tomu říkám režijní počin. Chválím rovněž herce a herečky. Potlesk na otevřené scéně a rozesmáté publikum, co víc si parta nadšenců může přát! Díky všem! Moc jste potěšili starýho sešlýho dědka, bejvalýho nezmaršála!